Кафедра інформатики та методики її викладання
Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

«Заговори, щоб я тебе побачив» (Сократ)

Автор: Шпортак Уляночка. Дата публікації: 09.02.2017.

Теги: Спілкування, комунікація

У процесі реалізації проекту учням доведеться самостійно знаходити велику кількість інформації, що стосується різних аспектів спілкування, оформляти її, структурувати та вибирати потрібну. Учні багато спілкуватимуться між собою та з вчителем, ділитимуться знайденим за допомогою ІКТ.
Всі завдання для учнів спираються вже на вивчені ними вміння роботи і ІКТ та знання, здобуті на уроках української мови, етики, історії, іноземної мови.
Інтернет для учнів буде головним джерелом інформації про спілкування, школярі поглиблять свої знання та вміння.
Проект складається з 10 окремих блоків (тижнів), під час проходження яких учні детально розглядатимуть певний аспект спілкування.
Проект розрахований для учнів 8-9 класів, націлений звернути увагу школярів на проблеми спілкування у сучасному суспільстві. В ході проекту учням подаватиметься частина інформації, а частину їм доведеться шукати та цікаво подавати її з використанням ІКТ, зокрема діти шукатимуть дані про відомих оратор, золоті правила спілкування, комунікацію в древні часи, віртуальне та невербальне спілкування. Учні будуть обмінюватись між собою знайденим, брати участь у цікавому анкетуванні, конкурсах, бесідах, спробують себе у якості оратора та вчитимуться спілкуватись ефективно та правильно.
Проект складається з 10 окремих блоків ( 10 тижнів):
Блок1.Що таке спілкування і чи вміємо ми спілкуватися?
Блок2. Золоті правила спілкування.
Блок 3.Тренуємо дикцію та вміння говорити.
Блок 4.Ораторство
Блок 5. Слова-паразити.
Блок 6. Віртуальне спілкування.
Блок 7. Невербальне спілкування.
Блок 8. Історія спілкування.
Блок 9. Спілкування без кордонів.
Блок10. Підведення підсумків.
Проходження кожного блоку передбачає виконання протягом тижня певного рівня складності завдань, проведення бесід і захистів створених за допомогою ІКТ продуктів, оцінювання і рефлексію.
В ході виконання проекту оцінювання як роботи окремої групи учнів так і окремого школяра проводитиметься спільно класом та вчителем. Оцінюватиметься окремо кожен тиждень роботи, тобто окремо кожен з 9 блоків роботи учнів.
Залежно від складності завдань блоку вчитель ділитиме учнів на групи чи даватиме завдання окремо кожному, при цьому враховуючи можливості і вміння школярів. Вчитель та учні ретельно відслідковуватимуть роботу інших та відповідно до їх можливостей оцінюватимуть.
Для допомоги учням надаються окремі посилання на певну інформацію, що стосується блоку, учні з усіма питаннями звертаються до класу та разом з вчителем обговорюють їх.
В кінці кожного тижня, після проходження окремого блоку буде проводитися захист та показ створених учнями продуктів і відбуватиметься оцінювання. А в кінці усіх блоків буде продемонстровано найкращі роботи та вручено нагороди, що значно стимулюватиме школярів до плідної роботи.
В ході виконання проекту оцінювання як роботи окремої групи учнів так і окремого школяра проводитиметься спільно класом та вчителем. Оцінюватиметься окремо кожен тиждень роботи, тобто окремо кожен з 9 блоків роботи учнів.
Залежно від складності завдань блоку вчитель ділитиме учнів на групи чи даватиме завдання окремо кожному, при цьому враховуючи можливості і вміння школярів. Вчитель та учні ретельно відслідковуватимуть роботу інших та відповідно до їх можливостей оцінюватимуть. До процесу оцінювання можуть долучатися батьки, які перебуватимуть на захистах робіт, можливе, само оцінювання при умові, що клас погодиться з самооцінкою.

Блог: http://zahovory.blogspot.com/2017/02/8-9.html

назад